Szakmai véleményünk a szálláshely-minősítésről!
Csaba régóta ezzel foglalkozol szálláshelyek üzemeltetésével a csapatoddal. Mi a magán véleményed erről a bevezetett rendszerről? Jó ez, hasznos ez?
– Én úgy gondolom, hogy hosszú távon egy nagyon jó kezdeményezés. Mindig a szállást igénybe vevő oldaláról kell figyelembe venni a rendszert. A minősítés fő szempontja az, hogy a vendégek elégedettsége maximális legyen, és minőségi szolgáltatáshoz jussanak.
A minőségi kritériumoknak célja van, mégpedig, hogy a szálláshelyek karbantartottak és tiszták legyenek! A besorolás pedig már csak egy részletkérdés ezek után. A vendégeknek mindig elégedettnek kell lenniük!
Ez ki fogja szűrni azokat az alsó kategóriájú, minőségben nem megfelelő szálláshelyeket, amik még a piacon vannak.
A szállásadók egy része jelenleg felháborodva vette tudomásul a kialakult helyzetet. Tudunk erről, hiszen a cégünk szálláshely minősítéssel is foglalkozik. Félnek ettől, nem ismerik, nem néznek utána, hogy ez miért van. Pedig ez az ő érdekük is.
Lehet, hogy most egy kis tőkét be kell vonni az egyes egységek működésébe, de hosszú távon mindenképpen meg fogja érni. A vendégek elégedetten fognak távozni, ez pedig új vendégeket fognak jelenteni majd nekik.
– Gyakorlatilag ezek az intézkedések plusz vendégeket fognak genderálni?
– Ez így van!
A minősítési rendszer eddig is tökéletesen működött mind a hotelek, mind pedig a panziók besorolásánál, a csillagos értékelést mindenki ismeri. Mostantól a magán szálláshelyek és a vállalkozásban működő szálláshelyek is ilyen besorolás alapján fognak működni.
Ez jó dolog. A számuk nagyon megnövekedett, ezért muszáj volt valamilyen minősítési rendszert létrehozni, vagy átvezetni ide is. Ez egy tökéletesen jól működő rendszer lesz, ami a véleményem szerint szükséges is. „